Cu totii am observat o evolutie a CSR-ului. S-a pornit de la credinta ca rolul principal al unei companii este de a obtine profit pentru actionarii ei. Aparitia marilor fabrici si consumul exagerat de resurse au dat nastere la poluare necontrolata si la risipa de materii prime. In acest context, din ce in ce mai multi oameni de afaceri s-au angajat in activitati filantropice. Responsabilitatea sociala a devenit “populara”, iar companiile au inceput sa isi lege strategic activitatile filantropice de interesul comercial.
In zilele noastre, oamenii de afaceri se straduiesc sa creeze ceea ce expertii numesc “management sustenabil”.
Acesta este caracterizat de integrarea actiunilor de responsabilitate fata de societate si de mediul inconjurator in strategia de afaceri.
In sens larg, responsabilitatea sociala corporatista (CSR) reprezinta implicarea mediului de afaceri in imbunatatirea calitatii vietii comunitatii din care face parte si in care isi desfasoara activitatea. In practica exista mai multe tipuri de CSR, cum sunt:
- Activitati de CSR de mediu: se concentreaza pe aspecte de mediu cum ar fi de exemplu protectia mediului inconjurator sau schimbarea conditiilor de clima;
- Activitati de CSR pentru comunitate: conlucrarea dintre mediul de afaceri si alte organizatii non-guvernamentale cu scopul de a imbunatati calitatea vietii oamenilor in comunitatea locala;
- Activitati de CSR bazate pe resurse umane: proiecte menite sa imbunatateasca mediul de viata si de lucru al angajatilor;
- Activitati filantropice: companiile private doneaza bani pentru o cauza nobila, de regula prin intermediul unui partener.
Cu ajutorul agentiei de publicitate SMART Event Marketing, programele de CSR vor avea rezultatele scontate, atat pentru publciul tinta, cat si pentru compania dumneavoastra.