branding_pqSpecialiștii SMART Event Marketing te ajută să transformi un nume, într-un brand! Atunci când dorim să construim și să promovăm un brand, trebuie să ne asigurăm că toate elementele lui sunt asimilate de cei care constituie publicul nostru tintă și că atât potențialii clienți cât și cei fideli, recunosc brandul dintr-o singură privire. În cazul în care acest lucru nu se intamplă, există ceva ce nu functioneză cum trebuie și ce poate afecta imaginea brandului sau a organizației.

Este important să transmitem mesajul brandului sub toate formele și aspectele posibile. Este de asemenea cunoscut faptul că majoritatea oamenilor au tendința de a răspunde într-un mod favorabil comunicării vizuale fată de cea auditivă, motiv pentru care ea este utilizată cu o frecventă mai mare în completarea mesajului verbal și are un impact mai puternic.

Ce este de fapt identitatea vizuală? Un sistem de elemente precum: logo, slogan, logo design prin culori, font, simbol, imbracăminte (halate, uniforme), documente personalizate (hârtia pe care se scrie, mape, pixuri, foi cu antet), newsletter, vechicule, clădiri și alte elemente vizuale care au că rol principal recunoașterea unei organizații sau a unui brand și reprezintă totodată o parte esentială a strategiei de comunicare. Identitatea vizuală poate transmite foarte multe într-un timp foarte scurt motiv pentru care trebuie să îi acordăm atenție maximă.

Identitatea vizuală, aplicată corect, este cea care pozitionează pe piată o organizație sau un brand și îl diferentiază de altele, căstigă credibilitatea publicului, exprimă seriozitate și reușește să rămană în mintea consumatorului.

Logo-ul este cu sigurantă centrul identitătii vizuale. Rolul pe care îl îndeplinește este de recunoaștere a organizației sau a mărcii. Fontul, culorile sau simbolurile utilizate în grafica logo-ului sunt toate foarte importante deoarece reprezintă expresia grafica a ceea ce firmă sau marca respectivă dorește să transmită. Este practic imaginea lor reprezentată printr-un simbol.

Este bine că logo-ul, fiind punctul central al identitătii vizuale, să fie bine gândit de la bun început deoarece schimbarea lui poate atrage după șine declinul sau chiar dispariția din mintea consumatorului.
O idee bună pentru a implementa un sistem de identitate vizuală care să ajute la dezvoltarea armonioasă a brandului sau companiei este manualul de identitate vizuală. Acesta poate fi un instrument redactat sub formă de brosură sau carte în care se regăseste tot ce ține de identitatea vizuală, specificații tehnice cu privire la culori, forme și fonturi, ce inseamnă și cum se aplică acestea pentru a menține o consecventă a mesajului și pentru a aplică în mod corect identitatea de brand.

Acest manual poate fi folosit și că un instrument de promovare a unui set de valori ce țin de cultură organizatională.

Observăm astfel cum identitatea vizuală are o importantă majoră în realizarea strategiei de branding. De accea, este crucial să îi acordăm atenția necesară, prin angajarea unor oameni competenți și calificați să facă acest lucru. Sistemul de identitate vizuală este, de obicei, primul lucru cu care potențialii clienți intră în contact și de accea nu trebuie lăsat la voia intamplării.